piątek, 3 czerwca 2011

Pomidorowe uzależnienie

Uwielbiam pomidory, cały rok potrafię je jeść nawet jeśli te zimowe smakują papierem z przetwórni. Gdy zbliża się lato zacieram ręce i pałaszuję jak szalona i te większe i te zupełnie małe, koktajlowe i malinowe, z gałązką i bez. Zimą zazwyczaj staram się przetwarzać te mniej zjadliwe. Mój ulubiony pomysł na obiad z wykorzystaniem pomidorów to makaron z sosem z pomidorów i mascarpone na wiele sposobów.
Dzisiejszy obiad powstał, z tych pysznych, pachnących słońcem pomidorów, przypominających mi szklarnię mojej babci na działce gdzie zapach pomidorów mieszał się z zapachem gorącej i parującej czarnej ziemi.

Składniki:
makaron dowolny, mogą być wstążki, tagliatelle, papardelle, ja dzisiaj miałam kokardki
mascarpone
pomidory bez skórki
dymka albo zwykła cebulka
nieco masła i oleju
ząbek czosnku
sól i pieprz
dla mięsożerców proponuję przesmażyć pierś z kurczaka w małych kosteczkach i dodać-smakuje pysznie

Na maśle i oleju podsmażamy dymkę i czosnek w plasterkach, dodajemy pokroje w kostkę pomidory i podsmażamy kilka minut. Celowo nie podaję ilości bo to najlepiej wychodzi "na oko". Zawsze można dodać więcej pomidorów. Dodajemy mascarpone i zagotowujemy. Ew. gdy mamy mięso również dodajemy (oczywiście już podsmażone) i mieszamy. Na koniec solimy i doprawiamy pieprzem- dość hojnie. Smak przypomina nieco jajecznicę z pomidorami i cebulką no, a makaron pasuje zawodowo no i czas gotowania: 10 minut, a to latem jest najważniejsze.

1 komentarz:

  1. Wygląda pysznie :) Hmm, może Mężczyznę namówię na hipnozę anty-mięsną? bo niestety nawet kurczak dla niego to tylko półmięsek...

    OdpowiedzUsuń